Шведският игрален регулатор зает издаването на нови лицензи

Шведският регулатор на хазарта, Spelinspektionen, е зает през последните няколко месеца. След издаването на множество лицензи, които да позволят на операторите да се спуснат през миналия ноември, тя продължи да обработва нови заявки непрекъснато. Според съобщенията регулаторът вече е издал 116 лиценза на компании, които искат да предлагат хазартни операции в Швеция, след като страната преработи законите си миналата година.

Шведският игрален регулатор зает с издаването на нови лицензи

Над половината от 116 издадени досега лицензии са за онлайн казино игри, като са издадени 62 лиценза. Другите лицензи включват 44 за предлагане на спортни залози и комбинация от наземни казино операции. Spelinspektionen съобщава, че до 72 хазартни оператори сега се състезават за по-голяма част от шведската игра на хазарт и залагания. С издадени 116 лиценза и само 72 оператора, много компании очевидно търсят множество лицензи.

Швеция актуализира законите си за хазарта на 1 януари. Този ход е станал, след като страната започна да преразглежда и изготвя нови закони преди няколко години, за да регулира по-добре променящото се пространство, както и да отговори на нарастващото търсене.

Със 72 компании, които се борят за клиенти, конкуренцията е жестока. Много оператори поставят по-голям акцент върху рекламата и се обръщат към агресивни маркетингови тактики, за да се опитат да се откроят от останалите.

Това увеличение на маркетинга подхранва дебат относно това дали трябва да се въведат ограничения за рекламиране на хазарт, каквито са наблюдавани в други страни. Министърът на гражданските въпроси на страната Ардалан Шекараби предложи на операторите на казино миналия месец, че те самоуправляват своите маркетингови дейности, което може да е намек, че правителството ще се намеси, ако не го направят.

Възможно е Швеция да приеме рекламни политики като тези, които се наблюдават във Великобритания и до известна степен в Италия. Тя може да ограничи видимото рекламиране на игри и да стигне дотам, че да забрани някои реклами по време на спортни събития.

Италия взе нещата до крайност, въвеждайки пълна забрана на всички реклами и спонсори за хазарт, за да ограничи хазарта при проблеми. Мнозина го възприемат като контра-интуитивни и много анализатори вече са на мнение, че този ход няма да доведе до желания резултат. Съществува логичен баланс между твърде многото и недостатъчно и намирането на този въпрос ще помогне на индустрията да расте, без да създава сценарий, който би навредил на комарджии или игрални оператори.