Рекламирането на онлайн казино няма място в германската ефира, според съобщение, издадено от регулаторните органи на страната.
В сряда германските медии съобщиха, че държавните регулаторни органи по телекомуникациите са изпращали писма до стотици частни телевизионни и радиостанции, напомняйки им, че провеждането на рекламни спотове за онлайн казино оператори „не е позволено съгласно действащото законодателство.“ поставяне на реклами във вашите програми. “
Писмото, с дата 25 февруари, изглежда до голяма степен е постигнало целта си. Волфганг Баухровиц, заместник-директор и правен съветник в медийната администрация на Хамбург Шлезвиг-Холщайн (MA HSH), заяви, че броят на онлайн казино рекламите е „значително намалял“ през последните седмици. Bauchrowitz също предупреди, че радио- и телевизионните оператори, които продължават да пускат такива реклами, вероятно ще се подчинят след прилагането на „административни средства“.
Писмата бяха издадени след неотдавнашното изтичане на онлайн казино лицензите, издадени от щата Шлезвиг-Холщайн (SH) през 2012 г. SH е единствената от 16-те германски провинции (щати), която официално разрешава онлайн казино дейност, след като първоначално отказа да подпише. към федералния договор за хазарта за 2012 г., който би позволил само онлайн спортни залагания.
Междувременно федералният договор за 2012 г., който в крайна сметка бе счетен за незаконен от местните и международните съдилища, изтича на 30 юни 2019 г. Държавите на Германия се опитаха да постигнат консенсус по взаимно приемливи последващи действия, но досега тези усилия са доказани. безплодна, отчасти защото SH продължава да настоява за по-широка регулаторна схема, отколкото желаната от повечето други държави.
На 26 февруари правителството на Долна Саксония обяви, че ще бъде подписана временна мярка за спиране, която ще удължи сегашната „толерантност“ на онлайн спортните залагания. На 21 март германската медия Welt am Sonntag съобщи, че новото залагане на немски Тези лицензи ще влязат в сила на 1 януари 2020 г. Тези лицензи ще бъдат валидни до 30 юни 2021 г., когато се очаква, че може да се постигне консенсус по постоянна регулаторна схема.
Договорът за хазарта за 2012 г. ограничи броя на лицензите за залагания до 20, изкуствена капачка, която успешно беше оспорена в съдилищата от другите 15 компании, които бяха стигнали до втория кръг на процеса на проверка на заявленията. Според съобщенията новият режим ще бъде отворен за всички квалифицирани организации. Според сведенията, обаче, правителството на СХ очаква излизане, което ще позволи на държавата да продължи лицензирането на онлайн казино оператори.
Някои от операторите на онлайн казино, които имаха достатъчно късмет да получат оригинален лиценз за SH, продължават да рекламират своите продукти – не само в SH, но и в Германия – след изтичане на тези лицензи. Именно тези компании са използвали герба на SH в своите рекламни промоции, които според сведенията са допринесли за това, че телекомуникационните наблюдатели издават предупредителното си писмо до телевизионните оператори.
Ако SH спечели онлайн казиното, някои от тези лицензополучатели могат да считат, че новата процедура за лицензиране е малко по-трудна от миналата година.