Пазарният оператор в Обединеното кралство Paddy Power Betfair (PPB) ребрандира като Flutter Entertainment, след като е отчел двуцифрен спад на печалбата си през 2018 година.
В сряда PPB разкри, че приходите му от 2018 г. са на £ 1.87b, което е със 7% повече от предходната година, докато основната печалба е паднала с 5% до 451 милиона британски лири, а печалбата преди данъци е спаднала с 11% до 219 милиона паунда. Ръстът на печалбата беше обвинен в усилията на компанията за разширяване на американския пазар, включително закупуването на операции на FanDuel миналата пролет. Инвеститорите вдъхнаха цената на акциите надолу с 2,6% в края на търговията в сряда.
Най-голямото заглавие на доклада е предложението на компанията да се преименува като Flutter Entertainment plc през май, подлежащо на одобрение от акционерите на годишното общо събрание на компанията. Компанията настоява, че тук няма „планове да се използва това историческо име за потребителите“, но смятат, че промяната на името ще отразява „увеличеното разнообразие на нашите марки и операции“.
Марката Flutter първоначално е принадлежала на съперник на Betfair, която в крайна сметка се е сляла с Betfair през 2001. Съоснователят на Flutter Джош Хана е член на борда на Betfair до 2014 г., около две години преди сливането на Betfair с Paddy Power.
Както и да е, да се върнем към финансите на PPB. Компанията твърди, че печалбата от 2018 г. се дължи главно на инвестицията от 24 млн. Паунда в новия пазар за законни спортни залагания на Америка, който главният изпълнителен директор на PPB Питър Джаксън нарича „най-значителното развитие в сектора след появата на онлайн залаганията.“
Онлайн приходите са се увеличили с 5% до 948 млн. Паунда, като приходите от спортни събития са се увеличили с 3% до 678 млн. Паунда, въпреки 3% спад в дръжката на залозите. Борсовите залагания, които представляват 38% от онлайн залаганията, отчитат спад на приходите с 2% през миналата година, които компанията обвини за отменяне на състезания, свързани с времето.
Приходите на онлайн игрите скочиха с 13% до 270 млн. Паунда, което е значителен обрат от 2% спад в игрите през 2017 г. Компанията признава увеличението за по-добро кръстосано продаване, пускането на нови приложения за игри и „значително подобрение“ на игралния продукт, вграден в неговите спортни приложения.
Австралийската онлайн спортна марка за спортни спортове PPB отчита ръст от 6% до 403 милиона паунда, но маржовете са паднали с 1,5 пункта, намалявайки влиянието на 23% ръст в залозите. Повишението на цената на продажбите с 9% също спомогна да се намали брутната печалба на Sportsbet с 4% до £ 282 млн.
Бизнесът на PPB в САЩ, който сега се състои от FanDuel, операциите по залагания на TVG и онлайн казиното на Betfair в Ню Джърси, е отчел почти двойно по-високи приходи от 191 млн. Паунда. На проформа основа приходите са се увеличили с 15% до 236 млн. Паунда. Betfair Casino отчита приходи от една четвърт до 20 млн. Паунда. (Отразявайки европейските си корени, PPB не може да не забележи „печелившата природа на ключовите американски спортове (рядко равенство).“)
Приходите от продажби на дребно в Обединеното кралство и Ирландия се понижиха с 1% до 331 млн. Паунда, като спортните приходи от 3% до 221 млн. Паунда и машинните игри достигнаха 3% до 110 млн. Паунда. PPB твърди, че намаляването на залозите на 1 октомври на залаганията с фиксирани коефициенти няма да окаже съществено влияние върху неговата „спортна стратегия за търговия на дребно”, въпреки че отбелязва, че ако намалението на залога бъде приложено през 2018 г., общите му приходи ще паднат до 2.5%.
PPB каза, че 2019 г. досега напредва в съответствие с очакванията си, а компанията е разработила стратегия от четири стълба за бъдещ растеж. Това включва увеличаване на печелившия растеж на основните пазари на Обединеното кралство, Ирландия и Австралия, нарастване на Betfair в международен план, постигане на „подиумни позиции“ на допълнителни регулирани пазари и „строго“ преследване на пазарните възможности на САЩ.
PPB съобщи, че вноските в спортните си клубове в Ню Джърси ще „останат отрицателни“ до 2019 г. поради продължаващите инвестиции в привличането на клиенти, но очаква положителните вноски да започнат „18-30 месеца след пускането в експлоатация“. 145-155 млн. През 2019 г., в сравнение с 106 млн. Лири през миналата година.
В допълнение към намалението на залога на FOBT, PPB се сблъсква с допълнителни насрещни удари в редица от основните си пазари, включително нови данъци за потребление в Австралия, британския Duty Gaming Duty се повишава с 6 пункта до 21% и увеличава задълженията за залагане в Ирландия. Като цяло PPB изчислява общо въздействие от около 118 млн. Паунда през 2019 г.