Esports Affiliates – Създаване на достъпно съдържание, водено от данни

Това е принос на гост на Ник Патеман, съосновател на SickOdds.com. Ако желаете да подадете своя принос, моля, свържете се с Бил Бити за подробности по подаването. Благодаря ти.

Данните в esports са програмни по характер. Това означава, че данните са достъпни директно от самата игра. В резултат на това данните са по-достъпни и по-достъпни, отколкото смятат повечето филиали, особено тези, които са запознати с традиционните спортни данни и разходите и договорите, които се движат заедно.

Esports Affiliates – Създаване на достъпни данни, водени от съдържанието Вземете популярния последен мъж, който стои на място, например BattleLand на PlayerUnknown (PUBG). Разработчиците на играта, Bluehole, пуснаха официален безплатен за използване публичен API в средата на 2018 г., който дава достъп до микроскопични данни за мач или статистика на играча. Тези данни могат да се пробият в най-фините детайли, като се разкрие разстоянието, което един куршум е изминал, преди да е достигнал целта си или общите секунди, които играчът е оцелял в играта. Всички тези данни са достъпни в реално време, безплатно, за всеки, който има умения за програмиране, за да се възползва.

API на PUBG е само един от многото примери, включително няколко инициативи на API, ръководени от общността. Филиалите на Esports имат уникалната възможност да използват тези данни по безброй начини, като подобряват потребителския опит и стойността на платформата далеч отвъд техните конкуренти.

Как филиалите могат да се възползват максимално от esports данните?

Партньорите ще се интересуват от два вида данни за еспорта. Първото, споменато по-горе, е данни за играта. По подобен начин за достъп до данни за броя на свободните удари, жълтите карти или ъглите в игра на футбол; данните за играта осигуряват на филиалите информация за мач или текущо състояние на играча, т.е. процент на хедшот на играча в CS: GO или броя на убитите на Roshan в Dota 2. Този тип данни включва също така и впечатления от екип, като например историята на съвпаденията на главата до главата и екипни списъци.

Другият вид данни за еспорта, които са широко достъпни, са данните на букмейкъра. Тези данни разкриват важна информация, като коефициенти за съвпадение, както и наличните пазари. Тези пазари варират от стандартни залози за спечелване на мачове до „първа кръв” или „най-много убийства” в зависимост от играта, която се играе. В този смисъл данните за букмейкърите обикновено изискват съгласуване с агрегатор с месечна такса, но както ще видим по-късно в тази статия, достъпът до данни директно от букмейкъра е много по-жизнеспособен в спорта, отколкото в традиционните спортове.

Данни за играта

Най-достъпните и най-достъпни данни за esports са данните за игрите. Тези API-та обикновено са безплатни за използване, публични и покриват по-голямата част от основните заглавия на esports. Понастоящем има добре документирани API за:

– Бойни полета на незнайни играчи
– Лига на легендите
– Dota 2
– Fortnite
– Сблъсък Роял

Тези API ще осигуряват различна степен на детайлност на данните. API на Общността на Dota 2, OpenDota.com, предлага данни за съвпадение на живо с подробности за избраните герои, статус на кулата, резултати, време на първата кръв и продължителност на мача. Популярната игра на карти, Clash Royale, също има API за управление в общността, която обхваща глобалните статистически данни за игрите, като популярните палуби и топ кланове.

Тези данни, макар и да не са пряко свързани със залаганията на esports, позволяват на филиалите да обогатяват съществуващото си съдържание по много начини. Мачовете на живо вече могат да съдържат статистика за играта в реално време, увеличавайки времето на потребителя на сайта и общите показатели на ангажираността. В случая с API на Clash Royale, данните могат да се използват за подпомагане на анализа на текущите “мета” (широко възприети стратегии в играта), като например кои карти са над или недостатъчно използвани и кои палуби имат най-добро представяне.

Този тип данни за игрите не могат да преобразуват играчите директно, но той има много други ползи, от създаването на достоен за връзката съдържание и подобряването на SEO чрез привличане на органично социално проследяване и създаване на опит в индустрията – нещо, което остава неуловимо за по-голямата част от филиалите във всяка индустрия.

Данни за букмейкъри

Сравнението на коефициентите е било опора за традиционните спортни филиали от незапомнени времена. Някои от най-големите филиали на пазара като OddsPortal и OddsChecker са изградени върху надеждни данни за коефициентите, които обхващат десетки букмейкъри. Проблемът за повечето филиали обаче е, че за да получат достъп до тези данни, те вече трябва да са изключително добре установени. Докато по-малките букмейкъри ще отворят достъп без много дискусии, по-големите букмейкъри ще бъдат по-склонни да споделят данните си с филиал, който не гарантира, че ще добави стойност.

В esports климатът е различен. С толкова много нови “esports-first” букмейкъри, които се появяват на сцената и се борят за позиция на този ранен етап, готовността да се отварят данни, за да вземат повече очни ябълки, е много по-голяма. Филиалите на Esports могат да открият, че по-голямата част от букмейкърите са склонни да споделят достъп до техните данни за коефициентите, като им позволяват да използват тези данни, за да изградят инструменти за сравнение или да активират допълнителна функционалност.

Агрегатори на данни

Esports Affiliates – Създаване на достъпни данни, водени от съдържание За филиали, които не са в състояние да изтеглят данни директно от самите игри или букмейкъри, има редица агрегатори на данни в индустрията, които поемат тази тежка работа и предлагат своя софтуер като услуга. Докато тези агрегатори са на цена, те неизменно са по-скъпи и по-преносими от традиционните си спортни колеги. Има редица от тези агрегатори на пазара, основните играчи са:

– Абиос
– PandaScore
– Коефициенти.gg
– SportRadar

Тези агрегатори осигуряват единна точка за достъп до данни за играта и букмейкъра, като платформи като PandaScore проследяват и по-подробни данни в реално време, като например дали играчът е жив или мъртъв в кръг от CS: GO.

Ползата от използването на агрегатор е в тяхната простота. Една единствена точка за извикване на всички данни, които филиалът може да се нуждае, без да се затрудняват да поддържат десетки заявки за API за индивидуални игри и букмейкъри. Разбира се, тази полза идва и със значителни разходи, обикновено в размер на $ 200 на игра, наблюдавана на месец.

За филиали, които могат да установят, че разходите за работа с агрегатор са твърде неподатливи, съществуват множество безплатни опции, които вече са били обсъдени. Макар че тези опции може да изискват повече поддръжка, ограничаването на стратегията за съдържание до шепа целеви игрални или букмейкърски API все още е вероятно да бъде жизнеспособно и път към създаването на партньорска марка над конкуренцията в този бързо развиващ се сектор.

За автора:

Ник Патман, съосновател на SickOdds.com, проучва как могат да се използват esports данни за създаване на по-добро предложение за потребителите на филиала.